יום שישי, 26 במרץ 2010

ארגוני סיוע

הקשר בין המילה ארגון למושג ארגוני סיוע הינו אירעי. במקרה של האיטי הארעיות היא כה נרחבת עד שניתן לומר די בבטחון שרק עכשיו, חודשיים אחרי הם מתחילים להראות ארגון, ולסייג זאת באמירה שכל ארגון מנכס את ידיעותיו ומעשיו לעצמו כך שמיפוי יעיל של המתרחש בשטח הוא אירעי בהחלט.

אפשר להשוות את המצב לטלאים של שמיכת בד שלא חוברו, ואם לא יתחילו להתחבר בקרוב נקודת המפנה של האיטי תתחיל להתרחק.

השבוע קיבלתי מייל ש-67 סנט מכל דולר משמשים לכיסוי ההוצאות של עובדי הסיוע. ואז, כאשר חיפשנו מלון להלנת תורמים גילינו שחלק ניכר מעובדי הסיוע חיים במלונות, שעולים כ-100$ ללילה, אוכלים במסעדות, נוסעים בג'יפים מרווחים, מחוברים למחשב כעורק חמצן ראשי ומשתדלים לא להתעייף {כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אך לרע המזל הם המיעוט}.

בדרך החוצה מאותו מלון פגשנו בחור נחמד בשם קרל, שפתח אתר בשם watchdog דרכו מדווחים על כל הקורה בשטח, מי הארגונים הפועלים, מה הצרכים ומה העוולות. האתר משמש כמובן את אלו שיש להם גישה לאינטרנט, אך כמו שאמר עובד סיוע מקומי- אנחנו שחיים באוהלים מקשיבים לרדיו, האינטרנט לא נועד לעזור לנו. מה מסתמן מהאתר אם כן וכיצד זה רלוונטי לפוסט זה?

מסתמן מהמדווח באתר שעל אף מליוני הדולרים המושקעים, כמות הג'יפים והארגונים, האנשים ברחוב לא מרגישים את ההשפעה.

עם זאת, בשבוע האחרון מתחילים להראות סימנים קטנים של עשייה בשטח, ולא בישיבות. העיר מתחילה להתפנות מאשפה, ממש לאט, אבל זה מתחיל.

בתי הספר שלא נהרסו ייפתחו בשישי לאפריל.

הסיוע הרפואי פה מדהים ומשתפר בארגונו ככל שעוברים הימים.

ארגוני הסיוע מסייעים לכלכלה, הן בקניות והן בהעסקת עובדים מקומיים לכל משימה שהיא.

ארגונים קטנים מייצרים שינויים לוקליים מיקרוניים אך מתחילים לסייע לכלכלה, לחינוך, לסיוע הנפשי ועוד.

ובקיצור האירעיות מתגברת,

דיווחים בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקניק

פיקניק

פיקניק 2

פיקניק 2