יום שבת, 24 באפריל 2010

צוות

מה ההבדל בין צוות לחבורת נשים או אנשים?

את השאלה הזו שאלתי אתמול את הצוות שלי בפרוייקט בהאיטי. אנחנו עושות פרוייקט שבארגון גדול ומתוקצב היה דורש עשרה אנשים לפחות, ואנו, חמישתנו, כבר שלושה חודשים מקימות, מדריכות, רצות, נפגשות.

אתמול עלינו להרים שמעל פורט א-פרינס, 1500 מ' גובה. בהאיטי יש ביטוי- מעבר להרים יש עוד הרים, בסוף מגיעים לים.
ישבנו והגדרנו מהי קבוצה, איך אנחנו רוצות להמשיך.
אכלנו יחד, רקדנו וטיילנו בהרים אותם חלקנו לא מכירות.

ואז, הבנתי את משמעותה של קבוצה לעומת אסופת אנשים.

ניגשה אליי אלזיר, אשה בת 55, האיטיאנית מולטית. אשה מדהימה מלאת חיות ואנרגיות.
היא באה להגיד לי תודה. תודה שאני פה, מתנדבת בארץ רחוקה, מלמדת אותן דברים שלא ידעו, מקשיבה, עוזרת לילדים. ואני אומרת לה שההיפך הוא הנכון תודה להן, שבתקופה כזו מצליחות להירתם למטרה פרקטית ואקטיבית בלי להתעייף או לוותר.

אלזיר המשיכה ואמרה "20 שנה עבדתי בביה"ס האמריקאי, שיינו שתי מורות האיטיאניות שעבדו עם 40 מורים זרים. הם היו נחמדים אליי, ועבדנו יחד ברמה המקצועית. אבל מעולם לא הרגשתי קירבה, לא הייתי חלק מצוות
תודה שאת יוצרת צוות, משפחה, שאת מראה לנו שאנשים מרקעים שונים יכולים להיות באמת ביחד, בלי ריחוק"

אז זהו,

זה צוות.
מעבר למטרה משותפת, מעבר לשיתוף פעולה, אמת פשוטה- קירבה.


תגובה 1:

  1. דברים אמיצים ונכונים!!!
    בחיים מעט מאד מזדמנן לנו להרגיש תחושת צוות כזו או אחרת.
    צריך לנצור ולשמור לכח להמשך החיים את תקופות ה-
    "צוות" הנפלאות..
    ליצור צוות זו כבר יכולת מופלאה....אשרייך

    השבמחק

פיקניק

פיקניק

פיקניק 2

פיקניק 2